Det blir inget nyårsfirande denna kväll, Kimmo ligger nämligen på toan ännu en gång. Så vi skjuter fram det tills på fredag istället. :)

Nu var det ett tag sen jag uppdaterade, såhär kommer en liten sammanfattning.

I fredagas var vi först över till Tyra för att lämna några klappar och få oss lite fika, va jätteroligt att komma dit för det var ett bra tag sen vi var där, närmare bestämt för 3 månader sen, även Freja fick sig ett paket, en superfin klänning och body! Senare mot kvällen åkte vi vidare till Kimmos andra gudbarn, Wilma, där frossade vi i oss pizza och hade de trevligt. Det blev dock lite mindre trevligt när vi kom hem för Kimmo började känna sig lite dålig, han var väldig snabb på att kläcka ur sig : "om jag åker på magsjuka nu så kommer jag inte äta pizza nästa år". Mindre än en timme senare så låg han på toagolvet och spydde. Så nu ska bli intressant och se om han kan hålla det han sagt.

Igår medans Kimmo låg sängliggande passade jag på att åka ner på stan en snabbis och handla. Va ju fan glashalt så höll mig inne resten av den dagen. På kvällen kollade vi in den sista Falkfilmen, kodnamn Lisa, den var verkligen superbra! Nu får vi hoppas på att det kommer någon annan svensk bra polisserie, troligtvis inte, men man kan alltid hoppas.

Idag är Kimmo så gott som återställd, så imorgon så firar vi in det nya året tillsammans med familjen P/M, som planerat. Det ska bli trevligt! Jag ska göra förrätten så vi får väl se vad det kan tänkas bli.

Pratade nyss med Bennet, hon skulle göra äkta varm choklad ikväll så det blev vi oxå sugna på, så nu står Kimmo i köket och lagar i ordning det! :)

Det var allt för nu.

Oj va julen svischade förbi fort, hade en supermysig afton med massa god mat, många fina klappar och alldeles för mycket med godis!
Så jag kan inte vara annat än nöjd!

Idag hade vi en liten "reunion" nere på donkan tillsammans med finfina människor, va superkul att ses efter 4-5 års tid ifrån varann. Nu får vi hoppas på att det inte tar lika lång tid tills nästa träff ! :)

Det var allt för nu.

Världens bästa mormor var här igår och "för julade", vi åt vårat lilla julbord, spelade bingo och hade det allmänt mysigt!

Nu ligger jag och kollar på Maya 2012 och inväntar Tomten.

God Jul på Er!

Såhär kan det se ut när Sture tar natt med oss..

Oj vilka tråkiga inlägg det blivit på sista tiden, beror delvis på att Freja är lite mer med nu och då vill man ju umgås med henne!

Jag tycker att det känns som man inhandlat det sista inför julen nu i 2-3 dagar men ändå finns det kvar lite småsaker som fortfarande behövs, konstigt, så idag blir det till att fixa med det. Kimmo kommer säkerligen stå i köket större delen av dagen med att pyssla med sitt. Han är ju väldigt duktig med mat, så jag ska inte klaga.

På eftermiddagen kommer mormor hit, var ett bra tag sen hon var här. Vi ska kika på Bingon och provsmaka på det Kimmo lagat under dagen.

Just ja, i torsdags tog Freja 3 månaderssprutan, hon klarade det galant. Klart hon blev lite ledsen, men vem fan skulle inte bli det när man får 2 sprutor instuckna i låren? Hon klarade sig även från febern, så det var väldigt skönt!


Nu ska vi gunga lite gungstol. Intressant va?!

Vi började våran uppesittarkväll denna kväll, fick lite paket inslagna och andra "viktiga" saker gjorda.

Kl är 1130 ganska precis, Kimmo har redan hunnit träna, handla sina sista julklappar och köpt en gran.
Vad har jag och Freja hunnit gjort? Jo bytt blöja och ätit, så nu får blir det lite mer fart från min sida så får Kimmo roa Freja ett tag.

Nu är vi snart redo inför julen här på Timmermansgatan, bara Kimmos strumpa kvar, men den kommer förhoppningsvis tomten med.

Har haft fullt upp nu i några dagar, men nu börjar det äntligen lugna ner sig.

Ikväll blir det adventsfika hemma hos Malou, alla har bakat något som man ska bjuda på, så det ska bli intressant.

Det som jag trodde skulle bli en lugn hemmadag blev ist en dag i Västerås. Kimmos abonnemang går snart ut så han tänkte byta telefon, men så var det sån otrevlig försäljare inne på 3 så det blev ingen affär.
Försökte även hitta något fint som Freja kan bära på julafton, men vi hittade inget som passade henne i strl. Det som var bra med svängen till Västerås det var att vi fick alla julklappar köpta eller nej det fick vi ju inte heller...

Nu sitter vi och kollar senaste Falk och sen blir det sova.

Fredag igen? Gud vad dagarna går fort. Med tanke på att det varit så himla kallt ute så har vi nu hållit oss inne i 2 dagar med Freja men idag ska vi ta oss ut en sväng, vi ska nämligen ner och kolla på Tyras Luciauppvisning, det ska bli roligt! :)
Men först blir det sova av och sen kommer Linda och Juni på besök :)

God Natt

Min lilla söta böna!

Nu har jag bara 2 kg kvar till min ursprungliga vikt innan graviditeten, såvi har sagt att vi ska äta mer nyttig mat, men ju nyttigare det är desto dyrare blir det.
Vi får helt enkelt välja : gå omkring och vara tjock och rik eller fattig och smal! :) Tuffa tider!

Tog en fika tillsammans med Lina idag, va väldigt trevligt! Roligt att ha lärt känna henne och det är ju tack vare Kimmo. :)
Har fått lite fler idéer inför den kommande ceremonin, kommer bli kanonbra om allt går som vi tänkt! :)
Imorgon är det städ och tvättdag och framförallt Lucia! :)

Ser ut som en band är påväg att bindas eller ??

När jag var upp vid 5 imorse/natt så var inte Kimmo här, då hade han åkt ner till gymmet för att träna. Lite överambitiöst kan jag tycka, Men vi alla prioritera olika, jag sömn vs träning, vilket kanske borde vara omvänt dessa dagar. :)

Nu ligger jag och lyssnar lite på musikhjälpen medans Freja sover, senare idag blir det en träff med Lina! :)

Nu blir det en tidig kväll tillsammans med musikhjälpen och dessa gosedjur :)

Som sagt så har det lite krånglat med att blogga från mobilen i helgen, så här kommer en lite sammanfattning om vad som hänt.
 
I fredags var vi ner på stan en sväng med Linda och Juni. Freja visade vad hon ville ha av tomten och jag hittade en massa kläder jag tyckte hon skulle önska sig, sen tog vi oss en fika innan vi åkte för att hämta upp Kimmo från jobbet.
På kvällen var det min tur att laga mat, blev snittar med lax till förrätt och Limekyckling till varmrätt, va fakriskt riktigt gott. :)
    
 
Det var finalen på X factor i fredags också det kunde vi ju inte missa, vad glada vi blev när Awa vann, den bästa artist som dykt upp i en svensk talangjakt sen Agnes och det var väl 2005?
Freja jublade över Awas vinst!
 
I lördags hade vi en hemmdag, va superskönt. Hann tvätta och baka en del, sen invigde vi den öppna spisen tillsammans med lite lussebullar och glögg!
Senare på kvällen dök familjen P/M över för lite mys. :)
 
 
På söndagen rök äntligen spaljen, blev kanonbra med så öppet, så nu får julgranen en bra plats. På eftermiddagen åkte jag ner och kollade på dansuppvisningen på Forum, jäklar va duktiga dem va!
 
Igår var vi över till mormor en sväng med lite bullar och kakor efter det åkte vi hem för att laga lite mat och så hann jag även få iväg mina kort på framkallning.
Mitt nyårslöfte ska fanimej bli att framkalla oftare så jag slipper sitta i flera timmar och leta reda på vilka bilder jag vill ha!
 
Nu sitter jag och väntar på att Kimmo ska sluta, han ska ta med sig Freja på en promenix så jag kan göra i ordning några inbjudningskort till cermonin.
 
Det var en del av min hel.
 

Det har inte fungerat att blogga från mobilen, därav tystnaden!

Idag har jag och Freja haft en lugn hemmadag. Var och vägde den lilla damen imorse och hon ökar fint i vikt, så de känns bra.

Haft fullt hus hela dagen, mycket trevligt. Nu blir det kolla lite Sex and the city sen sova.

Sture, vår lilla julstjärna

Efter en mysig helg i Stockhom så har vi nu återhämtat oss.
Denna dag spenderade jag och Freja tillsammans med Lina. Vi hann skära i ordning korten till inbjudningarna, eller rättare sagt Lina hann medans jag försökte underhålla Freja, sen så fika vi massa julgodis och åt mat. En riktigt nyttig och rolig dag.
Nu sitter jag och försöker få ordning på lite kort som ska framkallas och Freja ligger bredvid mig och sover, Kimmo dyker nog upp snart så då ska vi ta oss en lite glögg och sen försöka sova.
 
 
En helg i Stockholm tillsammans med Fam Lusth/Bennet. Kul!