Idag har jag försökt förstå mig på Windows 8, och det har inte gått så bra, jag har inte haft någon vagn att gå ut med Freja i, för den låg i bilen som Kimmo tog till jobbet och Freja har inte velat sammarbeta riktigt heller. Så denna dag hamnar inte riktigt på mina top 10 dagar. Det jag dock ser framemot nu, är att Kimmo ska komma hem och vi ska ta oss en varsin semla, nyttigt och bra. :)
 
Imorgon ska vi en sväng till Malin och Stina, en träff jag hoppas inte blir inställd! :) Och om vädret inte är allt för dåligt så tar nog jag och Freja oss en promenad till mormor på eftermiddagen. :)
Har varit lite dålig med att uppdatera under helgen och det beror på att jag har bättre saker för min än att sitta framför datorn/telefonen. =)
 
Här kommer iaf en liten sammanfattninng av vad som hänt.
I fredags skulle vi gått hem till familjen Danielsson/Saari för lite fika, men Leija var inte riktig frisk så det blev inställt och istället ombokade vi det till en middag nästa helg. 
Mot kvällen lagade Kimmo mat och vi kikade lite tv, vi la oss ganska skaplig tid för på lördagsmorgonen skulle klockan ringa tidigt.
Vi och familjen Pettersson/Meriläinen hade planerat att åka och överraska Johanna i sthlm, så kl 845 så möttes vi upp och började våran bilfärd, vid 1020 var vi framme och hade satt oss på cafet som Anders tipsade om, strax efter det dök han och Johanna upp, och jäklar va överraskad och glad hon blev. Det som blev lite tokigt var att i samma veva som dem kom så kom även en kvinna fram med hennes barn som ville kolla på Freja och Juni. Men men, man kan  ju inte rå för att man har så fina barn att folk vill komma fram och kolla. :)
Efter frukosten/brunchen så gick vi upp till Johanna och Anders och bara "hängde" någa timmar, det var väldigt trevigt, men runt 20 tiden så åkte vi hemåt igen.
Igår blev det en liten mindre tripp, vi åkte ner till mormor en sväng och lagade lite mat och bakade, efter några timmar där åkte vi hem igen och väl hemma så kom Riitta och Timpa över.
 
Denna dag började väldigt bra, kom upp i skaplig tid så jag och Freja åkte till Munktorp för att vara med på babyrytmiken. När vi kom därifrån så hämtade vi upp Kimmo för lite veckohandlig. Den slutade inte lika trevlig, pga ...., så Kimmo stannade hemma från jobbet och jag ställde in min träff med Lina. Ja, Ibland kan man verkligen bara känna sig helt tom i kroppen.
När saker och ting hade lugnat sig så åkte vi ut för att kika efter en dator och det var ju inte svårt att hitta. Så nu sitter jag ngr tusenlappar fattigare men en aning gladare tillsammans med min dator. =)
 
Imorgon är det tisdag och även den träffen blivit inställd pga sjukdom, så vi får se hur vi roar oss då. :)
 
Det var några rader om hur mina dagar sett ut. =)

Igår hade vi en supertrevlig dag hemma hos Malin med massa trevliga mammor, idag är det desto lugnare, Freja har precis somnat och jag ska sätta mig och sy hennes klänning till ceremoni. :)

Playdaten med Malin blev inställd idag så istället tänkte jag och Freja hålla oss inne och baka lite mockarutor, så vi har lite fika till pappa Kimmo kommer hem.

Jag och Freja tog oss en lite längre sovmorgon än planerat, men vad gör de? Nu ska vi iaf äta och göra oss i ordning , för sen väntar en träff med föräldragrupp nere på Bvc, veckohandling och lite planering inför ceremonin!

Freja och jag har haft oss en liten syjunta. Får hoppas på att hon blir bättre än sin mor bara.

https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/1907848/images/2013/pic_50fda5fdddf2b306ed52c2fd.jpg" class="image">

Lite mer liv i hennes rum..

Blev en trevlig kväll uppe på älgstigen igår, drack cola, åt chips och spelade kort!

Idag ska vi iväg och kalasa en sväng, sen blir det hem och fortsätta och pula härhemma. :)

Igår var jag och Freja ner på stan för att få lite saker fixade. Vi var in på hema, kappahl, Apoteket och Lindex och Freja lyckades få med sig något från varje butik :)

Efter det åkte vi hem en snabbis för att Frejsan skulle få i sig lite mat, sen plockade Lina upp mig för att åka vidare och leta reda på födelsedagspresent till Mikko.
Efter 2-3h så var vi hemma igen.
Jag började med maten medans Kimmo roade Freja och kollade på Gladiatorerna.
När den var intagen och Freja var nöjd så spelade jag och Kimmo lite Texas, det var jäkligt längesen vi körde det men vi är nämligen bortbjudna på en pokerkväll hos Malou och Kalle ikväll, så Kimmo ville att vi skulle gå igenom reglerna lite. Så det roade vi oss med igårkväll. :)

Just nu håller vi på och gör ordning i Frejas rum, vi har beställt en Walldeco som är stort som ett träd! :)
bild kommer så småningom

Håller helt och hållet med Kimmo, Peter Jöback är så jäkla snygg så man vill barq ha lite strössel på han!

Som ni ser så har jag varit väldigt dålig på att uppdatera, såhär kommer en kort uppdatering:
 
I Söndagseftermiddag kom Mia och Linnea på besök, dem hade med sig några sena julklappar till Freja, som hon säkerligen uppskattade. Den störta händelsen denna dag var när Mia fick Freja att skratta högt för första gången, det va jäkla kul, så efter att dem gått så försökte jag och kimmo få henne att göra det och efter 7 timmars slit så kom det äntligen ett litet skratt. Urgulligt! :) 
 
I måndags fick vi besök av Lina, hon kom över på eftermiddagen och åkte inte hem förrens sent på kvällen, däremellan hann vi äta, prata och planera lite, det var trevligt! :)
 
På Tisdagen hade vi en liten mammaträff hos Linda inplanerad, blev kvar lite längre än vad jag hade tänkt men det hade dem nog inget emot, eller det kanske dem hade utan att dem sa något :)
 
Denna dag bestod av ett besök nere på kyrkis tillsammans med Linda och Pernilla. Jag tror nog att det är jag som kommer få ut mer av dem där träffarna än vad Freja kommer att få. Men det bir nog bra.
Nästa vecka funderar vi på om vi ska prova kyrkisen i Munktorp, har hört att den verkar väldigt bra.
 
Det var väl allt för denna gång.
 
 

Hela familjen tog sig en lite sovmorgon idag t o m Svea, Och det var ju inte helt fel! Idag ska vi fixa lite smågrejor härhemma som jag behöver Kimmos hjälp med, sen ska vi ut och ta oss en promenad. Nu ska vi först och främst börja med att äta tekakor och varmchoklad innan ngt annat.

Sen var det en till sak.
Det verkar vara lite folk som stör sig på att vi ska ha en liten namncermoni för Freja och inte ett dop, och ja man får ju tycka och tänka vad man vill, men om det inte duger så behöver man ju inte komma. :)

Idag gick vi ner till stenungsbageriet, där mötte vi upp fam kolsva som bjöd på frukost. Efter det åkte Kimmo med T upp till timmermansg för att hämta bilen så vi kunde handla åt mormor, vi stannade på en fika hos henne och var hemma strax efter 17, då satte jag igång med att sy gardiner, Kimmo övade gitarr och Freja lekte i sitt gym. Det var ett liter utdrag ur våran dag.

Började dagen med att besöka Kyrkis för första gången, var helt ok, träffade ju lite folk jag kände igen, dock var de lite äckligt att barnen sög på samma leksaker, får ju hoppas att dem blir rengjorda ngn gång mellan alla öppettider.
Efter det gick jag till mormor en sväng och pratade lite och sen vidare hem. Strax efter 16 kom Malou över på besök, blev en lång och rolig pratstund.
Jag har tur som har så bra och roliga vänner runt om mig, det är inte alla som har det.

Nu ska jag kika lite på The big Bang Theory medans jag nattar lilla damen.

God Natt

Idag fick vi lite oväntat besök av Jessica, Micke och Leija. Det passade bra, eftersom båda mina tidigare "träffar" som skulle skett under dagen blivit inställda. Dem hade köpt med sig semlor som vi glufsa i oss, så det gjorde ju inte saken mindre rolig att dem ville kika in. :)

Nu har båda Kimmo, Freja och Sture somnat, själv så ska jag lägga mig och kolla på det senaste avsnittet av The Real Housewifes of Beverly Hills, så jäkla bra, sen blir det sova av. :)

God natt


Har precis tänt brasan för lite måndagsmys tillsammans med mina två älsklingar och lite rabarberpaj. :)

Nu ligger vi i sängen efter att tagit oss en varsin kopp varmchoklad, Kimmo läser Bruce Springsteens senaste bok och jag ligger med Barbapappas bok i handen och Freja på mitt bröst. Ibland är livet alldeles för härligt! :)

God natt

Det blev aldrig ngr bilder upplagda igår på vår meny, men här har ni den:
 
Fördrink
Mango, mynta och lime.
 
Förrätt
Kantarellsoppa
 
Varmrätt
Oxfilé med mos och murkelsås
 
Efterrätt
Hallonmousse ala Linda.
 
Vid 00-slaget
 
Vår lilla nyårspingla
 
 
 

Igår var det takmålning och fika med Lina som gällde, var ju lite roligare med träffen med Lina än att måla taket. Men nu är det gjort! Förresten så ska inte jag ta åt mig så mycket utav den äran var ju faktiskt Kimmo som låg i i x antal timmar! :)

Idag firar vi in nya året här på Timmermansgatan, så nu är vi i full gång med maten, klä oss och hålla Freja nöjd! :)

Bilder kommer såsmåningom!

Gott nytt år!

Imorgon får jag äntligen sätta på mig min nyårsblåsa + träffa min BFF! Finally :) / Freja

"För att kunna hantera andra krävs det att du kan hantera dig själv, när du kan det kommer du inse att andra inte längre behöver hanteras"

Det ligger nog någonting i det.

Detta år ska jag göra upp ett litet schema på allt vi ska hinna med på en månad, så saker och ting verkligen blir gjorda.

I januari ska följande ske:
•Taket i kök och allrum ska både kvistmålas och vitmålas.
•Listerna inne på "kontoret" ska målas och sättas upp.
•Kabeln som ligger i allrummet ska dras på ett annat sätt.
•Gardiner till Frejas rum ska sys.

Däremellan ska ju Kimmo jobba och Freja roas, så det ska bli intressant att se om vi hinner slutföra dessa projekt till den 1:à februari.

Time Will tell...

Nu har vi precis vänt blad, så vad hände egentligen 2012?
 
Jo, i januari började vi leta efter hus, vi var och kollade på ett par stycken men inget av dem föll oss direkt i smaken. I slutet av månanden blev jag sjuk och det höll i i 2-3 månander innan jag blev helt frisk.
 
I februari hände det en hel del, det började med att gravtestet visade positivt, kimmo fyllde 30 och vi hittade oss ett hus vi verkligen ville ha.
 
I Mars skrev vi till slut på papprerna på huset efter många turer fram och tillbaka med budgivingen. Vi fick även Kimmos lägenhet såld till ett väldigt bra pris.
 
I April sattes det igång med packning och rensing av alla dess saker. Vi skulle få nycklarna den 27 april och vara ute ur lägenheten den 1:a maj, så det blev fullt upp i slutet av den månanden.
 
Maj bestod största delen av renovering, men var även och kollade på vår lilla bebis för första gången. Var så himla häftigt att se att lilla Freja låg därinne. Det beräknande datumet för hennes ankomst blev 11:e oktober.
Sen var vi på Markku O Linas bröllp, va väldigt fint och en och annan tår föll.
Den 27:e maj hade vi en liten fest för mina vänner med respektive, vädret va kanon och alla var på bra humör, så det var väldigt lyckat.
 
I Juni blev jag sjukskriven pga att jag inte kunde få lättare arbetsuppgifter på jobbet, trodde det skulle bli långsamt att gå omrking hemma men tiden bara sprang iväg, vi hann även åka på en kryssning med Birka och det var mysigt. Det blev även lite festligheter i form av en babyshower för Linda.
 
Kimmo började sin semester tidigt i Juli, vi åkte en sväng ner till Ullared för att besöka gekås och inhandla en del bebissaker. I Slutet på månanden åkte vi till Finland tillsammans med Markku och Lina, för att hälsa på Kimmos farmor och farfar, och vi hade en jäkla tur med vädret därborta, så det var skönt. Sen kom lilla Juni också, det får vi ju inte glömma.
 
I augusti så var det bara renovering som stod på schemat.
 
September blev en oförglömlig månad. Först fick jag en superfin Babyshower av mina fina vänner och bara några dagar senare, närmare bestämt den 25:e dök äntligen vår älskade lilla Freja upp. Så himla perfekt! Det känns som att det var då vårat liv började på riktigt.
 
Oktober bara svichade förbi, Kimmo tog ut lite fler gemensamma föräldradagar så vi alla kunde få vara hemma och  mysa tillsammans.
 
I November vankades det dop för Frejas BFF Juni, det var en trevlig tillställning med massa socker. :)
 
I December tog vi med oss Freja till storstan för första gången för att besöka familjen Lusth/Bennet. Vi var även och kollade på Tyras Luciauppvisning, och helt plötsligt var julen här igen, den firades i flera omgångar och det roligaste med den var att mormor kom hit.
Eftersom Kimmo legat sjuk nu i några dagar så blev det inget nyårsfirande ikväll, utan det har vi skjutit upp tills på fredag, så då ska Freja få bära sin nyårsblåsa.
 
Sen har även födelsedagar firats, fina middagar serverats, trevliga spelkvällar annordnats och mycket annat smått och gott som jag inte orkar gå in i minsta detalj med.
 
Så vad hoppas jag på 2013?
Framförallt så vill jag att alla mina nära och kära ska få hålla sig friska sen skulle det väl inte skada med en lite diamantring på fingret.