God mat gjord av en go kille.
Nu blir det sova av om Freja tillåter. :)

Äntligen Fredag!
Kimmo var hemma idag pga en väldigt stökig Freja under natten. Så det var skönt att få lite avlastning nu på dagen. Nu har vi hunnit med att städa, handla, tvätta och Kimmo ska snart börja med maten.
Imorgon ska Frejsan på sitt första äventyr, ska bli roligt, får bara hoppas på att vädret inte är allt för dåligt och
Förhoppningsvis så kommer vi även ha handlat klart julklapparna denna helg också. Time Will tell.

Snart X factor, mat och fruktsallad!
God Fredag

Varit en effektiv dag, båda hunnit tvättat fönster och kläder, bytt gardiner och julpyntat lite.
Imorgon ska vi och kolla in Malou och Kalles hus, ska bli kul.
Får se om man hinner med något julbak på förmiddagen också. Time Will tell.

Efter en snabbfika hemma hos Linda så åkte vi till kolsva en sväng. Freja fick sig en liten julkalender och en 2 månaderspresent, Jag och Kimmo passade även på att käka där.

Nu är vi hemma och har tagit kväller, imorgon blir det mammaträff, fönstertvättning och julpynting. :) får hoppas på att Freja låter en hinna med allt bara.

Efter en snabbis till Västerås och panduro så kan jag äntligen börja lite med mina inbjudningar. Kul kul.

En sak till, Om nån inte tål att man säger ifrån så är det dax att rensa.

Det blev Torsk m kantareller och pasta i fredags. Va riktigt gott.
Såg ju x factor då också och man kan fråga sig 2 frågor.
1. Vad gjorde SDF där?
2. Varför lämnar inte bara Isak programmet?

Igår hade vi 50-års middag för Riitta. Blev massa gott då med och en sen men väldigt trevlig kväll :)

Idag har vi haft Kimmos kusin Pernilla m familj här, va roligt att dom ville kila förbi. Kimmo hade bakat en saffrankaka som var supergod. :)

Nu ligger vi och kollar på Filip och Fredrik inne i sovrummet och laddar inför morgondagen.

Lite bilder från helgen

Gårdagen bestod av en fika på klingans med Hanna efter det blev det lite räkmackor med mormor.

Nu har vi precis tagit oss en varsin mugg med glögg och sitter och kollar på Glamour. Idag är det ju äntligen fredag och kimmos tur att laga mat, vet inte riktigt vad han ska hitta förutom att det är ngt som ska innehålla kantareller, så det blir säkert bra.

Det verkar som att alla ska på SHM utom jag och Linda! Men inte deppar vi över det för vi har bokat biljetter till forum när det vankas dansuppvisning.
Då är ju frågan, går det att jämföra? Ja, Vi kan låtsas som det iaf :)

 

Bennet gick bredvid Steven Angello idag på stan utan att säga ngt! För en liten småstadstjej så är det en väldigt stor grej!
Tror att ngn kommer att ha lite ångest över sin tunghäfta imorgon :)

Då är ju frågan om kan säga att hon och Steve var på stan tillsammans? :)

Igår började vi dagen med en liten mammaträff uppe hos Malin, var jätteroligt att se få se hur dom bodde, vi blev bjudna på paj och lussekatter, de var dem första för detta år, var inte helt fel.
 
Freja fick även sitt barnbidrag igår, hon ville att vi skulle fylla ut garderoben lite mer, och jag är inte den som säger emot så vid 16-tiden mötte vi upp Lina på stan för att kika lite, gick på fem röda så hade vi funnit 2 par klänningar och ett par strumpor åt henne. Efter den snabba shoppingen så tog Lina och jag oss en snabbfika inne på Nya. Var roligt att hinna ses även om det bara blev för en liten stund.
 
Idag har vi haft Linnea på besök, hon fotade Freja lite inför hennes cermoni, blev några bra kort som vi kan använda. Så nu är det bara 1000 andra saker som ska fixas :)
 
 

Vaknat, Stressa till föräldragruppen, hem, sov, försov mig till promenad, gick en annan senare promenad, pratat i tfn, duschat och nu försöka sova. Däremellan har jag ätit, gått på toan, ammat och bytt x-antal blöjor.

Väldigt intressant va?

Blev jävla god mat igår, Henke lagade laxlasange. Vi åt oss bra mätta på det och Kimmo och jag tog oss ost och kex nu på kvällen istället för igår.

Nu ligger vi och kollar på Vem kan slå Filip och Fredrik medans vi väntar på att Miami Vice ska börja.


Idag var Kimmo och Timpa och hämtade ett skrivbord som vi köpt på köp,byt och sälj. Var verkligen ett klipp 150:- och passade superbra inne på "the office". Så nu har jag äntligen min lilla hörna där jag kan sitta och fixa med mina småprojekt.
 
Just nu står Kimmo i köket och fixar med sitt surdegsbröd, jag och Freja har lite disco i väntan på att familjen Pettersson/Merilänen ska dyka upp, ikväll ska vi nämligen äta 3-rätters och spela spel, lite som dom senaste lördagarna har sett ut. Mycket rogivande :)
 
Vissa borde få sig en spark i baken av denna herre.

Ibland kan man undra om vi verkligen är 27 och inte 7! :)

 

Fick en hel del sömn inatt så var ordentligt utvilad när jag gick upp.

Riitta kom över på eftermiddagen, hade bett henne köpa med Semlor från Bivur, Så det smaskade vi i oss tillsammans med Linda och Juni som också hade tagit sig hit :)

Efter att besöket gett sig av så badade vi Freja, sen började jag med maten, eftersom det var min fredag att både välja och laga så gjorde jag det enkelt för mig, det blev tacopaj, kanske lite tråkigt, men jäkligt gott :)

Nu har vi precis kollat klart på X factor och jag ska lägga mig i badet.
En fråga bara:
Om man inte vet vem gästartisten i X factor är, är man gammal då?

 

Hur kan man orka gå omkring och vara så negativ och ifråga sätta allt och alla? Det lär ju ta en hel del energi av att göra det.

Har haft Linda och Malin på besök idag tillsammans med deras små liv. Än så länge är det ganska lugnt att ha dem tillsammans men man får väl vänta 4-5 månader så blir det nog lite mer fart. :)

Dagarna går så himla fort nu, man hinner knappt somna innan man ska vakna igen. Imorgon är det iaf fredag, ska bli skönt att få ha Kimmo hemma lite. Inte så mycket inplanerat heller denna helg förutom fönstertvätt, badhuset och kanske lite umgänge med Fam Pettersson/Meriläinen. Kimmo kanske skulle en sväng på tatueringsmässan i Västerås också. Time Will tell...

Har även lite roliga planer på G också, får gå in mer på det när det börjar närma sig.

God Natt!

Igår var vi ju på Twilight, jävlar va bra den var! Skulle lätt kunna se den tusen gånger om! Carlise är en riktig puddning, han var dock lite rundare om kinderna än vad han varit i dem tidigare filmerna. But i forgive him!
 
Så vad har hänt idag?
Jo, vi var återligen en sväng till mormor, men idag skulle vi följa med henne till lasarettet, det gick ganska snabbt,  efter det åkte jag och hon till Elman och köpte en ny hallampa till henne medans Kimmo och Freja gick på en promenad. Så det var en nöjd mormor även idag.
Ikväll har vi haft lite middagsbesök, Markku och Lina var nämligen här, det bjöds på kyckling m wok, supergott och trevligt! :)
Nu sitter vi och kollar på Ink master sen blir det duschen och sängen.
 
Just fan, idag kollade jag på nå gammalt avsnitt av Äntligen Hemma, såg du Lulu Carter, hon ser ju mer ut att platsa i en vuxenfilm än i ett inredingsprogram!
 
 

Idag var vi förbi mormor en sväng medans Kimmo tränade, Linda och Juni var ute och gick så dom kikade också in. Det blev fika och lite prat, Vilket var väldigt uppskattat av mormor.

Jag somnade nyss till på soffan tillsammans med Freja, det var verkligen välbehövligt, i andra änden låg Kimmo och lurade också.

Nu har jag precis kollat på dagens avsnitt av Glamour, skitfjantigt att spela in det, men vafan, lite bra är det väl? Haha

Vid 00:00 inatt blir det bio, Twilight, så Kimmo ska vara själv med den lilla damen i några timmar, vi får hålla tummarna på att hon inte blir hungrig eftersom hon inte tar nappflaskan än, om han inte lyckas få henne att göra det inatt.

Det var allt för nu.

Linda Persson blev Linda Liljebladh för att sedan bli Lia Liljebladh och till slut bli Lia Elgh och vem vet, en vacker dag kanske det blir Lia Elgh-Isotalo, men då ska det vara jäkla fint väder. :)

Nu ska jag snart lägga mig i badet, efter det ska vi ta oss en promenad, tänkte kika förbi fam Danielsson/Saari, var ett bra tag sen vi var där.
Ni Kanske tycker att det blev lite fel ordning med att ta badet innan promenaden, men vem säger att det inte går att bada 2 ggr på en dag? :)

Gårdagen var supertrevlig! Vi kom ut till Busta vid 19-tiden, där bjöds de på pizza och massa skratt.
Kimmo och Anders kom på vad dom skulle vilja heta om dom hade en smeknamn, Kimmos val blev Killer Kimmo och Anders skulle vilja bli kallad Angry Änders. Ja vi alla har ju våra ideér.
Efter ca 7 h därute så begav vi oss hem för att sova, Freja hade inte riktigt samma planer på det, utan hon tyckte att vi skulle vara vakna tills solen istortsätt gått upp.
 
Nu är vi iaf någolunda utvilade och har käkat lite sen frukost eller snarare väldigt sen frukost, Kimmo sitter och kollar på Guldgrävarna i Alska  medans jag försöker leta reda på första säsongen av Så mycket bättre på datorn.
 
Ikväll ska vi över till Kolsva för lite Farsdag firande, Kimmo har redan blivit "firad" härhemma, han fck sig en reflexväst, kanske inte låter som en så jäkla rolig present, men däremot är den väldigt nödvändigt om man rör sig ute i detta mörkavinterland!
 
Dagens frukost, man kan nog lista ut vems som är vems.
 
om inte så....
 
 
 
Glömde lägga upp en bild på fikat igår.
 
 
Det var allt för nu.
 
Förresten så är det roligt att ha så många läsare som jag har. Det visar ju att ni allt lite nyfikna på min vardag.
 
Dopet gick galant, Juni verkade vara glad över att få höra Guds ord och all musik som spelades. Efter det var det fika nere vid Dybeckgården, väldigt fint dukat och massa goda bakverk, man kan säga att man fick sig en rejäl sockerkick efter att ha smakat allt.
 
Nu är vi hemma igen en snabbis för att låta Abbe bekanta sig med Sture och Svea, hittills har det gått bra, då Abbe ligger i handfatet inne på gästtoan. Vi ska snart börja göra oss iordning för det vankas fest ute i Busta.
 
Några bilder från dagen :
 
Naglarna blev orangea.   Johanna och Freja.        Fina Linda
       
En  Egobild                      Kimmo och Anders          Linnèa
      
 
 
Det var allt för nu.
 
 
 
 
 
 

Nu är dagen kommen, dagen då Juni Linnea Pettersson ska få komma med i Guds arme. Ska faktiskt bli kul att gå på dop fastän man inte är så stort "fan" av kyrkan. :)
Johanna och Anders kommer till stan och bevittnar det hela också, har inte träffar dem sen 5-6 veckor så det ska bli superkul, även Abbe ska med så Vi får väl se om Sture och Svea tycker att det blir lika kul. :)

Nu börjar det bli dax att göra oss oordning.

Det dyker säkert upp en och annan bild under dagen. Så håll utkik.

Just ja, för er som vill veta så har Freja börja tagit napp, intressant va? :)

I familjen Isotalo/Elgh så har vi kommit överens om att vi ska inför fredagsmys, vilket innebär att vi varannan vecka bestämmer mat och lagar den. Denna vecka är det kimmos tur och kl är nu 2020 och maten är fortfarande inte bestämd! Haha

Bilden är tagen av Bennet, American size..

Skulle byta blöja på Freja men det var 2 st andra som stod/satt före i kön.

 
Tänkte att jag skulle försöka fixa naglarna men det blev lite svårt med den här lilla plutten som ville umgås ...



Dagen började som den brukar, Freja och jag sover lite längre än Kimmo, som är uppe och dampar runt. :)
På eftermiddagen skulle vi haft en liten "mammaträff" men den blev inställd pga sjukdom, ist åkte jag ner på stan och mötte upp mamma för att fixa lite och sen vidare till mormor för fika, stannade där en bra stund.
Kvällen blev inte lika rolig som jag hade trott, men så är det ibland. Kimmo kom iaf hem tidigare så det var skönt!

Det är lite synd att vissa aldrig kan växa upp, känns lite omoget att gå omkring och säga att man ska slå in någons pannben när man är i 30-års åldern, och hota med att bete sig illa på olika sätt, något gick ju jäkligt snett där.

Ja, ju mer man tänker desto mer irriterad blir man. Man kan inte göra annat än vända ryggen till.

Inatt låg jag och Freja och kollade på valvakan, så vi var lite trötta imorse eller iaf jag.
Så vad har vi gjort hela dagen? Jo, efter vi gått upp så städade vi och plockade undan lite, åkte sedan ner på stan för att leta reda på doppresent, men som vi alla vet är det inte lätt att hitta ngt i Köping. Så runt 12 beslöt vi oss för att åka iväg till Västerås en snabbis, vilket blev lite stressig eftersom Kimmo skulle börja arbeta kl 14, men vi hittade det vi letade efter och Kimmo hann till jobbet.

På eftermiddagen kom pantertanterna över på lite fika och Freja fick jättefina kläder, fick även redan på en väldigt tråkig nyhet och vi kan inte göra annat än att beklaga. Ibland är livet bra orättvist.

Kvällen spenderade vi hemma hos fam Pettersson/Meriläinen. Det är alltid lika roligt att vara där, det sägs ju att ett skratt förlänger livet, så jag kommer nog leva en herrans massa år om vi fortsätter umgås med dem och speciellt om Linnea är med! :)

Nu ligger vi i sängen efter att jag ha badat eller rättare sagt försökt bada, för i denna familj är det Freja som bestämmer och det ville hon inte att jag skulle göra.
Får hoppas på att hon vill ge oss lite sömn istället!

God Natt

( ps. personer som blir irriterad över att läsa min blogg behöver inte göra det.)


Idag var vi och vägde Freja, hon hade gått upp från 3365-3905 på 10 dagar, så det var ju kanon.

Efter vägningen Åkte Kimmo och jobbade, jag inväntade Riitta och Timpa som skulle ta med Freja ut på en promenad så jag skulle kunna handla mat ifred.
Var in på kicks och köpte några nagellack för att piffa upp dom lite inför dopet på lördag, hade Bennet i telefonen samtidigt och hon lurade i mig att jag skulle köpa ett orange ett, vilket jag gjorde, hon vill nog bara se mig ful! :)
Egentligen borde jag ha prioriterat att leta efter en doppresent till Juni istället men det hinns nog med.

Nu sitter jag i soffan och väntar på att John Blund ska låna Freja ett tag så jag hinner ta tag i tvätten och laga mig lite mat

Freja och jag var inte direkt överens inatt så vi började dagen med att ta oss en lite sovmorgon.

Vid 13-tiden släppte vi av Kimmo på jobbet och fortsatte sedan till mormor, hon fick fönstrena tvättade och jag en bulle i magen.

Åkte senare hem till Fina Lina för god mat och en massa prat, var väldigt trevligt. Som alltid! :)

Nu har jag precis avslutat 1 h samtal med Linda, har inte träffat familjen Pettersson/Meriläinen sen den 26/10! Konstigt.

Nu ska vi vänta på att min bättre hälft ska komma hem så jag får ta mig ett bad och han får sig lite Frejatid.



Är så fruktansvärt irriterad över hur vissa beter sig. Tycker att man ska ställa upp för sina nära och kära, det är ändå dom man själv räknar med kommer att finnas där om något skulle hända.
Att man sätter sitt eget intresse före någon annans hälsa är så fult gjort! Men det är bara att räkna med exakt samma mynt tillbaka när denna person ifråga behöver hjälp!

Eller en garderobskatt

Igår hittade vi en tv till sovrummet, det blev en 32" led, inte för att jag riktigt vet vad alla dessa olika led, plasma och lcd står för, men bra bild va det iaf.

Vi var även till kolsva en sväng, Freja fick en tidigt julklapp, en babysitters. Så vi hoppas att hon blir nöjd med den.

Jag har tänkt på det här med Facebook och kommit fram till följande.
Sidan grundades väl i början av 2000-talet och ca ett decennier senare finns det fortfarande tråkmänniskor som uppdaterar om sina ointressanta vardagar med att :
1. Vara allmänt missnöjda
2. Skryta över sin kärlek till sin Kille
3. berätta i minsta detalj över hur deras dag ska/ har sett ut. 

istället för att reta upp sig på dessa, som på ett eller annat sätt är nån slags vän, så ska jag börja blogga, vilket flera av facebookanvändarna borde överväga att göra.

So follow me!
Dagens uppdrag: inskaffa tv till sovrummet!